Cílem aktivity je zvýšení odborných kompetencí VŠ pedagogů a učitelů spolupracujících škol realizací párové výuky nebo hospitace. Díky této formě spolupráce dojde k přenosu poznatků a zpětné vazbě mezi vyučujícími oborových předmětů, didaktiky a vyučujícími pedagogicko-psychologického základu, mezi fakultami a/nebo katedrami, resp. učiteli spolupracujících škol, zejména o tom, jaký je způsob výuky daného vyučujícího. Aktivita pomůže prohlubovat vzájemnou spolupráci mezi didaktiky/ VŠ pedagogy navzájem i mezi didaktiky a učiteli, čímž přispějeme k propojení výuky se školní praxí. Cílem spolupráce v rámci aktivity bude sledování a diskuse rozvoje kompetencí budoucích učitelů ve školní praxi a rozvoj dovedností pedagogů zejména v oblasti kompetenčního pojetí výuky. Aktivita tak prohloubí sjednocení kurikula na UK ve styčných otázkách a zároveň pomůže synchronizovat cíle kladené na studenty ze strany VŠ pedagogů i učitelů v rámci praxí.
Výstupem aktivity budou zrealizované párové výuky a hospitace, vč. následné reflexe.
Párová výuka mezi VŠ pedagogy vč. následné reflexe: 210
Párová výuka mezi VŠ pedagogem a učitelem vč. následné reflexe: 123
Hospitační stáž na UK vč. následné reflexe: 141
Hospitační stáž na MŠ, ZŠ nebo SŠ vč. následné reflexe: 100
Hospitační stáž na jiné VVŠ vč. následné reflexe: 88
V rámci síťování budou výstupem mezifakultní workshopy/semináře.
Cílové skupiny: vysokoškolští pedagogové, učitelé spolupracujících škol