Cílem této aktivity je rozvoj vybraných kompetencí VŠ pedagogů, kteří se podílejí na přípravě studentů – budoucích učitelů, realizací 21 vzdělávacích programů/ kurzů. Aktivita, výběrem témat programů/kurzů, reaguje na aktuální trendy ve vzdělávání a na zavádění úprav a inovací pregraduálního vzdělávání na UK mj. v návaznosti na kompetenční rámec absolventa učitelství. Akcentován je zejména pedagogicko-psychologický kontext, který nabývá významu ve vzdělávání, popř. využití AI ve výuce.
Vzdělávání v oblasti mentoringu: 3 kurzy
Reflexe výuky a facilitace reflexe u studentů: 3 kurzy
Vzdělávání v oblasti neurověd (procesů učení) a kognitivní psychologie: 1 kurz
Vzdělávání v inkluzi, včetně genderové rovnosti a kulturní senzitivity, podpora studentů se SP: 3 kurzy
Vzdělávání v oblasti moderních forem výuky, inovativních přístupů ve vzdělávání: 3 kurzy
Formativní hodnocení a responzivní výuka: 2 kurzy
Vytváření bezpečného prostředí ve vzdělávání, klima, well-being ve vzdělávání, sebepojetí učitele: 4 kurzy
Využívání umělé inteligence (AI) jako nástroje pro práci učitele: 2 kurzy
V rámci síťování budou výstupem mezifakultní workshopy/semináře.Cílová skupina: vysokoškolští pedagogové